Lang uke og kort helg.

Startet dagen til vanlig tid med litt rydding og kasting av søppel. Etterpå fortsatte jeg med å tanke et par pcer jeg begynte med i går. Den ene hadde et problem ikke en gang Samuel hadde sett før. På plussiden fikk jeg sett på et program som kan slette og partisjonere disken. Nyttig ved flere anledninger, så jeg tror jeg skal lage meg en minnpinne med programmet når jeg kommer hjem.

 

I anledning fiksing av trådløst nettverk fikk jeg også se hvor stort og omfattende AD ( Active Directory) er her på huset. Det må være over hundre brukere og nesten like mange grupper. Alle disse skal kunne gå på mail, de rette områdene og serverene og logge seg på forskjellige tjenester. Mange av disse skal også ha hjelp til store og små ting i arbeidet. Eksempel er problemer med outlook, tilbakestile passord og virus.

 

Det er noen oppgaver jeg kan gjøre, men ikke mange. Jeg mangler erfaring og kjennskap til AD og andre programmer. Likevel er det morsomt å være her og jeg synes jeg får med meg erfaring om arbeidslivet. Det er mye enklere å lære om noe i en ekte situasjon der du ikke bare prøver, men gjør en ordentlig jobb. Det settes også mer krav når du har en kunde som skal ha gjort en god jobb.

 

Nå skal jeg hjem og det blir godt å komme tilbake til datamskina og ikke minst senga mi. Sofaen på hybelen er ikke verdens beste. Man blir også litt lei av Top Model UK etter 3 dager med bare tv. På mandag skal jeg hente «Object-oriented programminng in c++» på biblioteket og se hvordan det er å programmere i… vel… c++. Tror det blir kult å prøve å lage sine egne applikasjoner og spill.

Legg igjen en kommentar

