Tilbake til arbeidet

Selv om det var godt med noen vanlige skoledager og en helg hjemme liker jeg meg både på jobben og hybelen jeg får ligge over i. Jeg trenger ikke stå opp før 07.00 og kan ta det helt med ro når fylkekommunen er 5 minutter unna. Dagen min startet rolig med henting av pakke og og fortsatte med et litt mer vanskelig oppgave.

 

Jeg fikk i oppgave å gå inn i AD ( Active Directory) og skifte passord for en ekstern konsulent. Etter flere forsøk på å bytte i AD, gikk jeg og en av lærlingene inn på Cidway serveren som styrer tilgangen til systemet for eksterne konsulenter. Etter litt fikling med Tokens og ut og innmelding av kunden fikk vi fikset det. Det er sånne saker osm virkelig er intressante, om du vet sånn cirka hva du skal prøve.

 

 

Det neste på planen var en titt på bakrommet der de hadde satt opp en løsning for enkel og rask tanking av flere datamaskiner samtidig. De hadde satt om en konsoll switch som gjorde at man kunne tanke opp til 8 samtidig. Jeg og Espen, som har omtrent samme jobb som Samuel, ryddet opp og kom opp med en plan for å gjøre løsningen mer ryddig. Han fortalte også hav en ramme avtale er og hvordan de gjorde det her på fylkeskommunen. Også ganske interessant.

 

Som avslutning tanket jeg to maskiner med nettopp løsningen for tanking. I skrivende stund vet jeg ikke om de blir ferdige før dagen er ferdig. Etter at jeg begynte på utplassering her har jeg blitt litt usikker på om jeg skal ta påbygg neste år, om jeg ikke skulle bli lærling her. Folkene her er greie og miljøet er virkelig bra. Både Espen og Samuel er flinke til det de gjør og er veldig hjelpsomme. Det er mange som sier det er bra med arbeidserfaring og to år med arbeid, kanskje ta et fag som privatist, er ikke så mye i det lange løp. Jeg må tenke mer på det. Kort sagt har det vært en bra dag.

Legg igjen en kommentar

