Neste dag

Dagen startet rolig med oppdatering av noen pcer som ble brukt til kurs. Kursholderen ville gjerne ha oppdateringene ut av veien siden de var distraherende. Det gikk glatt med alle untatt en, der jeg måtte skjule oppdateringen. Etterpå tok vi en rundtur og så på hvordan det ble tatt backup all dataen her på bygget. Det er et bombe- og gassikkert rom i etasjen under oss som du kanskje skjønner skal tåle krig. Dataene går først til et stort serverrom, deretter til et mindre før det blir sendt ned, lagt på teip og arkivert av en robot. 

 

Det neste på listen var tanking og installering av spesielle programmer til to kunder. Den ene skulle litt ekstra RAM og Adobe Creative Suit 6. Som det første av mange problmere viste det seg at pcen ikke hadde DVI port og det funket heller ikke med DVI til display port. På toppen av kransekaka kom det at pcen allerede hadde reservert de navnene som hjemmeområde og andre nettverksområder brukte så scriptet som skulle fikse dette ikke fikk kjørt. Dette hjalp Kevin, den ene andreårslærlingen, meg med. På den lyse siden fikk jeg tatt backup av favoritter og lagt det på rett plass og funnet arkivet hennes i outlook. Dette var kort fortalt en utrivelig opplevelse når jeg lovte kunden å bli ferdig fort og jeg ikke kunne holde det løftet. Jeg kunne heller ikke halvparten av det jeg måtte gjøre for kunden. Takk og lov for gode hjelpere.

 

Eneste trøsten jeg finner er at det er god læring. Jeg tror ikke jeg kommer til å glemme hvordan jeg tar backup av favoritter og outlook arkivet. Jeg har faktisk ikke brukt outlook før jeg kom hit så det er ikke dårlig. Jeg vil også forberede meg litt bedre før jeg skal sette opp pcer i framtiden. Det har vært en grei dag.

Legg igjen en kommentar

