Siste dag?

Den siste dagen på jobb startet med oppsett av en datamaskin. Da måtte jeg ta backup av alle filer fra outlook og de på skrivebordet. Når jeg trodde jeg kunne sette opp en pc helt selv kom heldigvis Samuel og viste meg noe som manglet. Det første var å legge inn en skriver gjennom AD. Han forklarte om forskjellige servere for XP og Windows 7. Vi ordnet også noen programmer kunden skulle brukes som avdeligsleder. Alt i alt gikk det veldig bra.

Neste på programmet var enda en pc som skulle tankes. Da ville kunden ta backup og overføre filer selv. Skal huske å spørre om han kan legge til skrivere eller finne outlook backup og postbokser. Føler at jeg blir stadig bedre på kommunikasjon med kunder, men jeg har en bit igjen.  Jeg vet fortsatt ikke hva jeg skal gjøre om noe uventet skjer. Skal også se på et problem med skjerm og finne ut om det faktisk er skjermen og ikke maskinen som er feil.

Etter to uker er jeg ganske sliten ,men også veldig fornøyd med egen innsats. Dagene er en halv time lenger her og det er noe å gjøre nesten hele tiden. Det er interessant å se hvilke løsninger de har og hvordan alt sammen funker. Mitt opphold her har også fått meg til å seriøst tenke på en lærlingplass her istedefor påbygg til neste år. Men er det egentlig to år med ikt arbeid for så å ta påbygg jeg vil? Jeg vil jo også ta noe annet enn de jeg kjenner i klassa som skal ta på bygg på Dokka.

Heldigvis har jeg litt tid på meg før det må tas en avgjørelse. Største minuset jeg kan tenke meg er at brodern mest trolig går tredje året studiespes. samtidig hvis jeg tar påbygg etter lærlingplass…

Legg igjen en kommentar

