En sen, men god start

Første dagen her på Høgskolen startet med utpakking av en haug med pcer, av merket Lenovo. De skulle gis et eget nummer og registreres i et register. Jeg jobbet sammen med Morten, som faktisk ikke er lærling, men deltidsansatt. Han studerer film-et-eller-annet og er skikkelig hyggelig. Vi kastet også papp og plastikk på bakrommet, rett ved telefonsentralen Margrete viste meg tidligere.

Etterpå hjalp jeg Margrete med å sette opp en ny Windows 7 pc for en bruker. De har nettoppp gått over til 7 og det var den første pcen hun hadde satt opp med den versjonen. Selv med noen nettverksproblemer og feilmeldinger ble det bra til slutt. Vi tok lunsj 11.30 og da var jeg sulten som en ulv. Jeg kjøpte meg en iste og to baguetter til 100kr. Jeg skal ikke kjøpe meg mat der flere gamger. Vann og brød resten av uka…

Det har vært en travel dag med mange brukere som trengte hjelp. Det var en som hadde et problem med word og EndNote, et program med tilgang til over tusen sitater fra flere forskjellige bøker. Når han satte inn et sitat i word krasjet både word og EndNote. Et annet eksempel var at flere kom og klaget på nettet ved studentboligene. Irriterende nok er faktisk ikke dette noe IKT-avdelinge driver, men SOPP, studensamskipnaden i Oppland, som har ansvaret.

Jeg må si første dagen har vært både hektisk og morsom. Det er bare to på arbeid, Margrete og Morten, og det har kommet flere folk innom en vanlig. Det positive ved dette er at jeg har en gylden mulighet til både å delta og å lære en masse. Jeg har funnet ut hvordan de har det her, de bruker faktisk ikke AD i det hele tatt, hvordan struktur og tankegang går og den daglige driften av en IKT-avdeling. Jeg er helt peist, det er den mest slitsomme dagen på lenge, men jeg gleder meg til å lære mer og sette meg inn i arbeidsplassen.

PS: Om jeg får tid skal jeg få tatt noen bilder og legge til bloggen.

Legg igjen en kommentar

