Alene i tom avdeling

Denne uken er nesten hele avdelingen på seminar. Det er bare meg, Morten og Mehran, en annen «fikser», som er på IKT-avdelingen. Da er det gitt beskjed om at det er praktisk talt stengt, med bare auditorier og kriser som blir håndtert med en gang. Resten må vente. Det var et skikkelig rush fra morgenen av. Jeg måtte faktisk gå og hjelpe en gjesteforeleser alene mens Morten satt ved helpdesken. Heldigvis måtte jeg bare hjelpe ham med oppsett på prosjektor og duplisere skjermen. Jeg greide også å logge inn med dministrator og skifte passord for en bruker i 5.etasje.

Etter lunsj satt jeg alene i en hel halvtime etter å ha fått et lynkurs i OTRS, tjenesten de bruker her for å registrere saker, og en kort innføring i printer systemet for studenter. De får 1000 kopier i året som de kan bruke, men de må kjøpe flere om det går tomt. Vi har også fikset passord for en feide bruker, satt opp en ny skjerm og ellers tatt det gankse rolig. Dette gjelder selvfølgelig bare meg, ikke Morten.

Jeg må si at jeg var litt uheldig med timingen. Først opereres jeg i tåa og ikke kan dra til HiL første uka, så er mange på avdelingen syke og siste uka er nesten hele avdelingen på seminar. Men ikke for det, jeg liker å jobbe med Morten og det er ganske spennende med utfordringer og mer «selvstendig» arbeid. I dag skal jeg også lage mat, spagetti og kjøttdeig, siden hun jeg bor med jobber sent. Aldri laga det før, så det blir intressant.

Legg igjen en kommentar

