Den siste dagen

Den foreløpig siste dagen her ved HiL starter veldig rolig. I motsetning til i går er det helt dødt fra morgenen av. For å fylle tiden med noe lar Morten meg logge in på OTRS, saksklienten, og se på sakene. Jeg har fikk også logge inn på en virtuell maskin der de har registret over det som er på lager og hvor du kan reservere projektorer. Ellers har det vært en del små jobber på morgenen. Ingen store jobber resten av dagen heller.

Jeg vet ikke om jeg har fått like mye ut av praksis her ved HiL som ved fylkeskommunen. Det skyldes delvis at mange på avdelingen har vært syke og at de er på seminar hele andre uken min og delvis at jeg mistet første uken da Margrete hadde tenkt at jeg skulle bli mer selvstendig. Likevel har det vært intressant å se en annen IKT avdeling som er så forskjellig fra det jeg har sett og lærer om på skolen. Det finnes faktisk andre systemmer enn AD og at ikke alle IKT-avdelinger eller arbeidsplasser for den del har to 24 tommers skjermer eller splitter nye pcer. Selv om jeg mer eller mindre har bestemt meg for ikke å bli lærling virker det fortsatt attraktivt å jobbe ved en liknende arbeidsplass. Det viser vel bare at jeg definitivt har valgt rett studieretning 😀

Legg igjen en kommentar

